101 doelen...

Doel #27 – Blind leren typen

Ik weet mij aardig te redden met het typen, al zeg ik het zelf. Er zit best een redelijk tempo in. Alleen moet ik wel regelmatig kijken waar mijn vingers heen gaan, of vele fouten corrigeren. Stiekem ben ik dan ook best een beetje jaloers op mensen die kunnen typen zonder naar hun vingers te kijken. Tijd dus om dat ook eens onder de knie te gaan krijgen. Op internet heb ik nu een aardig programmaatje daarvoor gevonden, TypingClub.

Maar echt vlotten wil het nog niet. De “J” en de “F” gaan nu wel foutloos. Maar komen de volgende 2 letters erbij, dan raken mijn vingers al hopeloos in de knoop. Waarschijnlijk zal ik gewoon wat vaker moeten oefenen dan ik nu doe. Willen jullie mijn stok achter de deur zijn en van tijd tot tijd eens informeren hoe het ervoor staat? Dan zal ik van tijd tot tijd eens bloggen hoe ver ik sta in mijn strijd met het blind leren typen.

One thought on “Doel #27 – Blind leren typen

  1. He marjolein,

    Wat een leuk doel heb je weer voor ogen.
    Ik ben zo iemand die blind heeft leren typen.
    Op de L.E.A.O. (bijna 40 jaar geleden) werd het er in gestampt met de zelfde oefeningen die jij nu doet. Ik heb er nog steeds baat bij en “win” nog steeds van mijn dochters.
    Heel veel succes en ik zal zo af en toe informeren hoe het er mee gaat.
    Groetjes
    Liesbeth

Geef een reactie

