101 doelen...

Nee, we zitten niet stil…

…In tegendeel! Het bloggen mag dan even op de achtergrond zijn geraakt, maar dat betekent niet dat ik niets meer met mijn 101-doelen lijst aan het doen ben. Ben simpelweg de laatste tijd te druk en/of te moe geweest om verslag uit te brengen. Maar stilzitten? Nee, dat doen we zeker niet meer.

 Ik ben namelijk aan het hardlopen geslagen!  

Van de ene op de andere dag was het moment daar. Genoeg was het geweest, hard moest er gelopen gaan worden. Dus op een middag ben ik na het werk, vanuit de trein, linearecta de sportwinkel ingelopen en heb ik mijzelf een paar hardloopschoenen aangeschaft. Nog even een broekje erbij en ik was er helemaal klaar voor. En ik vind het helemaal heerlijk! Soms moet ik mijzelf wel even er toe zetten en dat ik afgelopen week door mijn knie heen ging bij het traplopen was ook even jammer. Maar man, wie had er ooit gedacht dat ik er zo enthousiast van kon zijn!

Mijn conditie laat nog flink te wensen over. Ik probeer doordeweeks zo’n beetje om de dag te lopen en geef mijzelf het weekend vrijaf. Maar na een kleine 4 weken lopen begin ik al wat verbetering te merken. Ik kan al wat langere stukken achter elkaar door blijven rennen en neem tussendoor steeds een minuutje uitlooptijd. Het rondje om de wijk is ongeveer 4 km lang (het is een beetje gissen, want de GPS-meter van RunTrainer denkt daar iedere keer toch net even anders over) en duurt ongeveer een half uur. Mijn eerste doel is om dit rondje te kunnen rennen zonder onderbreking. Daarna wordt de uitdaging de ronde te vergroten.

          

          

One thought on “Nee, we zitten niet stil…

  1. In een goed verzorgd lichaam huist een goede geest. Sinds mijn jeugd doe ik al aan hardlopen. De basis conditie voor elke sport. Bovendien verfrist het de geest vergroot het de weerstand tegen ziekten en dus kun je langer mee. Je noemt jezelf een vrouw van deze tijd en moeder van twee kinderen. Daar is fysieke kracht voor nodig en de wil om iets te doen wat ontzettend veel van je gevraagd wordt. De vrouw is de as van het gezin. Als dat niet draait dan loopt alles vast. Hardlopen? Een heerlijke bezigheid en hobby. Doe het met plezier en maak er geen must van.

Geef een reactie

